maandag 10 februari 2014

1e....wedstrijd

Geen kip op de weg!
Ja en toen was het zo ver. Na veel afstellen, trainen en afstellen en nog meer trainen was het gisteren tijd om mijn eerste wedstrijd te rijden in en wel in Group 5. Om 6:00 opgestaan om een half uur later in de auto met mijn zoon richting Leeuwarden te rijden. Op dit tijdstip is er echt geen kip op de weg dus de reis verliep vlot. Om 8:00 waren we in Leeuwarden waarschijnlijk doordat we wind mee hadden. Na eerst verscheidende handen geschut te hebben en een warm welkom, snel gestart met de training je moet tenslotte de baan leren kennen.

De keuring
 Al snel bleek dat rijden op deze baan anders was dan thuis. De auto liep langer door en reed anders dan thuis. Toch nog maar wat afstellen, echt beter werd het er niet op dus het beste er maar van hopen. Na 3x 6 banen getraind te hebben, de auto ingeleverd voor de keuring. Een spannend moment aangezien je hoopt dat de gewichten kloppen. Gelukkig hij was goed en klaar voor de wedstrijd.
De eerste race van mij en dit seizoen.



Wat mij opviel was dat meer mensen de keuze hadden gemaakt voor deze SCHNITZER BMW M1 totaal telde ik er 5 maar het zouden er ook makkelijk 6 kunnen zijn. Kwestie van een goede smaak denk ik of het vertrouwen dat de auto uitstraalt. Ondertussen druppelde alle deelnemers binnen en mocht ik mij om 9 uur klaar maken voor mijn eerste race. Ja en daar sta je dan, even wennen en met een "tactiek" van vooral niet gelijk vol gas, liever in de baan blijven en zoveel mogelijk ronden proberen te rijden. Inderdaad proberen want het viel behoorlijk tegen, te weinig ervaring op een grote baan en toch de verleiding om met andere mee te rijden zorgde voor behoorlijk wat uitvliegers.
Met 3 SCHNITZER BMW M1 starten aan race 2

 De baancommissarissen zaten er niet voor niets en het hield ze scherp zullen we maar zeggen. De eerste manche ging nog vrij redelijk voor een eerste keer maar de tweede en derde waren een drama. De auto ging steeds meer glijden en was slecht te controleren en dit in combinatie met mijn onervarenheid resulteerde in de 39ste plaats. Daarnaast bleek mijn motor te kantelen waardoor hij met name op het rechte stuk de baan raakte waardoor ik stuiterend bij de bocht kwam. Genoeg zaken om te verbeteren en te leren. Mijn prestaties bleven niet geheel onopgemerkt en ik kreeg dan ook advies van de sommige rijders dat ik zeker zal gebruiken. Jammer genoeg zijn er ook "rijders"die vergeten zijn hoe ze zelf ooit begonnen zijn maar gelukkig is dat maar een enkeling. Verder hebben wij een leuke dag gehad ondanks de prestaties. De hele dag was goed verzorgt en ondanks het grote aantal deelnemers was het allemaal prima te doen. Kevin Vonk was uiteindelijk, na een spannende finale, de winnaar van de eerste race van dit nieuwe Group 5 seizoen. Op naar de volgende!!
De auto's voor de finale

Concours de élégance met als winnaar de Ford Capri "Ford" en wie staat er links vooraan!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten